ارزیابی وضعیت زیرسطحی خط ریلی مترو پس از بهسازی با استفاده از روش رادار نفوذی زمین
خلاصه
رادار نفوذی زمین یک روش الکترومغناطیسي اندازه گیری عمق است كه برای بررسي های زیرسطحي كم عمق یا اشیا با ویژگي های الکتریکيمتضاد مورد استفاده قرار میگیرد. امواج الکترومغناطیسي GPR در فصول مشترک مابین مصالح با ثوابت الکتریکي غیر مشابه، انعکاس مي یابند.این روش از جمله ابزارهای تست غیر مخرب ) NDT ( محسوب شده و در مطالعات راه، راه آهن و لایه های مربوطه نظیر بالاست و آلودگي هایاحتمالي مورد استفاده قراردارد و پذیرش عام آن به عنوان روشي موثر در مهندسي راه آهن به دهه ۹0 میلادی باز مي گردد. از این روش برایمطالعات ژئوتکنیکي و كنترل كیفیت بستر و لایه های مسیرهای ریلي در كشورهای آمریکای شمالي و اروپایي بوفور استفاده شده است. كاربردرادار نفوذی زمین در زمینه ریلي در سه دسته كلي مي باشد: مطالعات بالاست، مطالعات ژئوتکنیکي بستر راه، اطمینان از كیفیت ساختاری بسترمسیرهای بدون بالاست جدید این فصول مشترک شامل فصل مشترک های تعریف شده مانند فصل مشترک بالاست، زیربالاست یا فصل مشترکهای تعریف نشده مانند وجود بي نظمي ها و عدم تجانس ها در هر لایه است. كمترین عمقي كه توسط امواج GPR مورد اكتشاف قرار مي گیرددر حدود یک سوم طول موج است و این درحالي است كه این عمق برای سایر تکنیک های غیرمخرب بازتاب موج، حدود نصف طول موج استو از این رو بدست آوردن تصاویر واضح از لایه های فوقاني با استفاده از GPR امکان پذیر مي باشد. در عمل روال كاری براساس برداشتوضعیت زیرسازی با استفاده از روش رادار نفوذی زمین، تحلیل و ارائه نتایج شامل تعیین و تفکک ضخامت لایه های روسازی و زیرسازی، تعییننقاط مسئله دار در بستر زیرسازی، همگن سازی قطعات برداشت شد و تعیین نقاط بهینه برای برداشت میداني و آزمایش های ژئوتکنیک و شناسایياولیه نقاط مسئله دار و مستعد اصلاح و ارتقا زیرسازی مي باشد. در این مقاله با استفاده از دو آنتن با فركانس 250 و 500 مگاهرتز بستر روسازی وزیرسازی یک خط مترو در داخل كشور در دو حالت قبل از بهسازی و پس از بهسازی برداشت شده است و با استفاده از فیلتر داده های خامچگونگي وضعیت زیر خط و انتخاب بهترین حالت جهت برداشت وضعیت خطوط ریلي در داخل ایران بررسي و انتخاب شده است كه در اینمقاله استفاده از برداشت خطي در طول مسیر و استفاده از دو آنتن با فركانس های متفاوت و نزدیک بهم برای عرض خط استاندارد ریلي در ایران( 14۳5 میلي متر( بهترین گزینه مي باشد و بهسازی خط موجب ارتقای كیفیت زیرسازی و كیفیت بهتر بالاست با استفاده از شاخص آلودگيبالاست شده است همچنین وضعیت دقت روش نیز در مقایسه با روش های سنتي و موجود در ایران بسیار متفاوت است و مي توان با استفاده از اینروش بسیاری از مشکلات خطوط موجود را مورد بررسي قرار داده و در خصوص نگهداری، بازسازی، بهسازی و نوسازی خطوط تصمیم گیریهای دقیق تری صورت پذیرد و باعث كاهش هزینه های رایج در خطوط ریلي گردد.
کلمات کلیدی:
بهسازی . رادار نفوذی زمین . بالاست . زیرسازی . خطوط ریلی
سومین كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنیک ایران(1397)
برای دانلود به ادامه مطلب بروید
ارزیابی وضعیت زیرسطحی خط ریلی مترو پس از بهسازی با استفاده از روش رادار نفوذی زمین
خلاصه
رادار نفوذی زمین یک روش الکترومغناطیسي اندازه گیری عمق است كه برای بررسي های زیرسطحي كم عمق یا اشیا با ویژگي های الکتریکيمتضاد مورد استفاده قرار میگیرد. امواج الکترومغناطیسي GPR در فصول مشترک مابین مصالح با ثوابت الکتریکي غیر مشابه، انعکاس مي یابند.این روش از جمله ابزارهای تست غیر مخرب ) NDT ( محسوب شده و در مطالعات راه، راه آهن و لایه های مربوطه نظیر بالاست و آلودگي هایاحتمالي مورد استفاده قراردارد و پذیرش عام آن به عنوان روشي موثر در مهندسي راه آهن به دهه ۹0 میلادی باز مي گردد. از این روش برایمطالعات ژئوتکنیکي و كنترل كیفیت بستر و لایه های مسیرهای ریلي در كشورهای آمریکای شمالي و اروپایي بوفور استفاده شده است. كاربردرادار نفوذی زمین در زمینه ریلي در سه دسته كلي مي باشد: مطالعات بالاست، مطالعات ژئوتکنیکي بستر راه، اطمینان از كیفیت ساختاری بسترمسیرهای بدون بالاست جدید این فصول مشترک شامل فصل مشترک های تعریف شده مانند فصل مشترک بالاست، زیربالاست یا فصل مشترکهای تعریف نشده مانند وجود بي نظمي ها و عدم تجانس ها در هر لایه است. كمترین عمقي كه توسط امواج GPR مورد اكتشاف قرار مي گیرددر حدود یک سوم طول موج است و این درحالي است كه این عمق برای سایر تکنیک های غیرمخرب بازتاب موج، حدود نصف طول موج استو از این رو بدست آوردن تصاویر واضح از لایه های فوقاني با استفاده از GPR امکان پذیر مي باشد. در عمل روال كاری براساس برداشتوضعیت زیرسازی با استفاده از روش رادار نفوذی زمین، تحلیل و ارائه نتایج شامل تعیین و تفکک ضخامت لایه های روسازی و زیرسازی، تعییننقاط مسئله دار در بستر زیرسازی، همگن سازی قطعات برداشت شد و تعیین نقاط بهینه برای برداشت میداني و آزمایش های ژئوتکنیک و شناسایياولیه نقاط مسئله دار و مستعد اصلاح و ارتقا زیرسازی مي باشد. در این مقاله با استفاده از دو آنتن با فركانس 250 و 500 مگاهرتز بستر روسازی وزیرسازی یک خط مترو در داخل كشور در دو حالت قبل از بهسازی و پس از بهسازی برداشت شده است و با استفاده از فیلتر داده های خامچگونگي وضعیت زیر خط و انتخاب بهترین حالت جهت برداشت وضعیت خطوط ریلي در داخل ایران بررسي و انتخاب شده است كه در اینمقاله استفاده از برداشت خطي در طول مسیر و استفاده از دو آنتن با فركانس های متفاوت و نزدیک بهم برای عرض خط استاندارد ریلي در ایران( 14۳5 میلي متر( بهترین گزینه مي باشد و بهسازی خط موجب ارتقای كیفیت زیرسازی و كیفیت بهتر بالاست با استفاده از شاخص آلودگيبالاست شده است همچنین وضعیت دقت روش نیز در مقایسه با روش های سنتي و موجود در ایران بسیار متفاوت است و مي توان با استفاده از اینروش بسیاری از مشکلات خطوط موجود را مورد بررسي قرار داده و در خصوص نگهداری، بازسازی، بهسازی و نوسازی خطوط تصمیم گیریهای دقیق تری صورت پذیرد و باعث كاهش هزینه های رایج در خطوط ریلي گردد.
کلمات کلیدی:
بهسازی . رادار نفوذی زمین . بالاست . زیرسازی . خطوط ریلی
سومین كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنیک ایران(1397)
بلافاصله پس از پرداخت هزینه لینک دانلود توسط سیستم فعال و در اختیار شما قرار می گیرد و یک کد رهگیری جهت پیگیری احتمالی درخواست، به شما داده می شود. همچنین بعد از چند ثانیه به صفحه مورد نظر جهت دریافت مقاله انتقال داده خواهید شد.
قیمت:99.000 ریال
----------------------------------------------------------------------------------
پک جامع آموزش نرم افزار آبا (ABAQUS)
پک جامع آموزش نرم افزار ژئواستادیو (Geostudio)
پک جامع آموزش نرم افزار پی اف سی دو بعدی (PFC 2D)
دانلود نرم افزار تریدک 5 (5.20.277 Itasca 3DEC)
دانلود نرم افزار فلگ دو بعدی 8 (Itasca FLAC - FLAC Slope 8.0.454 x64)
دانلود نرم افزار پلکسیز سه بعدی 2013 (PLAXIS 3D 2013)
دانلود مقاله تعیین نمودار ظرفیت باربری گروه ریزشمع توسط روش عددی و تحلیلی دانلود مقاله بررسی اندرکنش خاک با FRP به وسیله آزمایش برش مستقیم دانلود مقاله بررسی اندرکنش خاک با FRP به وسیله آزمایش برش مستقیم دانلود مقاله ارزیابی پتانسیل روانگرایی بر اساس نتایج آزمایش نفوذ استاندارد (مطالعه موردی شهرستان کرج دانلود مقاله بررسی پتانسیل تورم خاک های رسی مناطق مختلف شهرستان کرج دانلود مقاله بررسی میزان تاثیرپذیری نرخ پیشروی ماشین تونل بری از مقاومت توده سنگ دانلود مقاله بررسی میزان تاثیرپذیری نرخ پیشروی ماشین تونل بری از مقاومت توده سنگ
درباره این سایت