بررسی عددی تأثیر ابعاد هندسی در رفتار سیستم هایبریدی مونوپایل فوتینگ
خلاصه
یکي از پر آتیهترین و مهترین منبع انرژی تجدید پذیر، انرژی باد ميباشد. در دهه گذشته بحث توسعهی توربینهای باادی در رراساا مطرحشادهاست، انتقال توربینهای بادی به رراسا امکان ساخت سازههای بزرگتر و بهرهبرداری از بادهای پایدارتر رراساا را راراهم مايساازد. مشاکتوربینهای بادی در رراسا ، بارهای محیطي واردشده به سازههای بزرگتر ميباشد كه باعاث ایجااد نیروهاای بزرگتاری نسابت باه تاوربین درخشکي و تشدید مشکلات عمراني ميشود. یکي از راههای بهینه سازی رونداسیون توربین بادی در رراسا كه اخیراً توساعهیارته، ارازای سایتيجانبي بهوسیلهی سیستم هایبرید مونوپای - روتینگ ۳ميباشد. نق عمده پي ساطحي،4 راراهم كاردن دیاد مقااو در برابار ارخ 5در نا یاه ساطخاک ميباشد كه باعث بهبود مقاومت جانبي شمع ميشود. همچنین باعث ارزای مقاومت جانبي با ایجاد نا یهی مقاو 6در خاک ميشود. در ایانمقاله به بررسي پارامتریک تأثیر اضاره كردن پي سطحي به مونوپایا تحات بارگاذاری اساتاتیکي پرداختاه ميشاود. بارای بارگاذاری از خروجاياستاتیکي آزمای تون باد در سه تیپ بارگذاری استفادهشده اسات. ایان بارگاذاری برگررتاه از نتاایم آزماای تونا بااد انجا شاده در دانشاااهميباشاد. در ایان آزماای مادل پروتوتایاپ ۱:۱5۰ تاوربین باادی ساختهشاده اسات و نادین ساناریوی Western University Canadaبارگذاری در الت پارک، توربین بادی بررسيشده و بحرانيترین بارگذاریها ارائهشده است. مدل رونداسیون هایبریادی استفادهشاده بهگوناهایاست كه اتصال كام بین شمع و برج توربین و همچنین پي سطحي را ایجاد كند و همچنین دابلیت اجرا كردن این مدل در محیط وادعي نیاز وجاوددارد. پارامترهایي كه در این مقاله بررسيشده است شام طول شمع، دطر شمع، دطر پي سطحي ميباشد. مدلسازی بهصورت سهبعدی در نر ارازارمادل شاده اسات و بارای اعماال solid اجزا محدود اباكوس انجا شده و برای خاک از مدل موهر-كولمب استفاده ميشود تمامي اجزا بهصورتددیقتر اندركن خاک و شمع، بهاندازهی شمع در داخ خاک فره ایجاد كرده و اندركن بین این دو در دو سط داخلي شمع و خارجي شمعتعریفشده است، همچنین برای جلوگیری از تمركز تن ، بارگذاری بر روی نقطهی مرجع كه با اتصال كوپ به سط بالای كلاهک متص شادوارد ميشود. نتایم این پژوه نشان ميدهد كه تأثیر ارزای طاول شامع و دطار كلاهاک در سیساتم هایبریاد تاا مقادار مشیصاي باعاث كااهجابجایي ميشوند ولي تغییر ابعاد در سیستم مونوپای بسیار موثرتر بوده و در محدودهی مدلسازی شده همواره باعث كاه جابجایي شاده اساتهمچنین تأثیر اضاره كردن پي سطحي به سیستم مونوپای بسیار مؤثرتر از تغییر سایر پارامترها در مونوپای ميباشد، بهطوریكه سیساتم مونوپایا باا شمع ۱5 متری جابجایي برابر با ۱٫۲۸ دارد و سیستم هایبریدی با دطر كلاهک ۱۲ متری و ۱5 متر شمع جابجایي برابر ۰٫۳۹ متر دارد.
کلمات کلیدی:
فونداسیون توربین بادی . هایبرید مونوپایل . مدلسازی عددی . سختی دورانی
سومین كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنیک ایران(1397)
برای دانلود به ادامه مطلب بروید
بررسی عددی تأثیر ابعاد هندسی در رفتار سیستم هایبریدی مونوپایل فوتینگ
خلاصه
یکي از پر آتیهترین و مهترین منبع انرژی تجدید پذیر، انرژی باد ميباشد. در دهه گذشته بحث توسعهی توربینهای باادی در رراساا مطرحشادهاست، انتقال توربینهای بادی به رراسا امکان ساخت سازههای بزرگتر و بهرهبرداری از بادهای پایدارتر رراساا را راراهم مايساازد. مشاکتوربینهای بادی در رراسا ، بارهای محیطي واردشده به سازههای بزرگتر ميباشد كه باعاث ایجااد نیروهاای بزرگتاری نسابت باه تاوربین درخشکي و تشدید مشکلات عمراني ميشود. یکي از راههای بهینه سازی رونداسیون توربین بادی در رراسا كه اخیراً توساعهیارته، ارازای سایتيجانبي بهوسیلهی سیستم هایبرید مونوپای - روتینگ ۳ميباشد. نق عمده پي ساطحي،4 راراهم كاردن دیاد مقااو در برابار ارخ 5در نا یاه ساطخاک ميباشد كه باعث بهبود مقاومت جانبي شمع ميشود. همچنین باعث ارزای مقاومت جانبي با ایجاد نا یهی مقاو 6در خاک ميشود. در ایانمقاله به بررسي پارامتریک تأثیر اضاره كردن پي سطحي به مونوپایا تحات بارگاذاری اساتاتیکي پرداختاه ميشاود. بارای بارگاذاری از خروجاياستاتیکي آزمای تون باد در سه تیپ بارگذاری استفادهشده اسات. ایان بارگاذاری برگررتاه از نتاایم آزماای تونا بااد انجا شاده در دانشاااهميباشاد. در ایان آزماای مادل پروتوتایاپ ۱:۱5۰ تاوربین باادی ساختهشاده اسات و نادین ساناریوی Western University Canadaبارگذاری در الت پارک، توربین بادی بررسيشده و بحرانيترین بارگذاریها ارائهشده است. مدل رونداسیون هایبریادی استفادهشاده بهگوناهایاست كه اتصال كام بین شمع و برج توربین و همچنین پي سطحي را ایجاد كند و همچنین دابلیت اجرا كردن این مدل در محیط وادعي نیاز وجاوددارد. پارامترهایي كه در این مقاله بررسيشده است شام طول شمع، دطر شمع، دطر پي سطحي ميباشد. مدلسازی بهصورت سهبعدی در نر ارازارمادل شاده اسات و بارای اعماال solid اجزا محدود اباكوس انجا شده و برای خاک از مدل موهر-كولمب استفاده ميشود تمامي اجزا بهصورتددیقتر اندركن خاک و شمع، بهاندازهی شمع در داخ خاک فره ایجاد كرده و اندركن بین این دو در دو سط داخلي شمع و خارجي شمعتعریفشده است، همچنین برای جلوگیری از تمركز تن ، بارگذاری بر روی نقطهی مرجع كه با اتصال كوپ به سط بالای كلاهک متص شادوارد ميشود. نتایم این پژوه نشان ميدهد كه تأثیر ارزای طاول شامع و دطار كلاهاک در سیساتم هایبریاد تاا مقادار مشیصاي باعاث كااهجابجایي ميشوند ولي تغییر ابعاد در سیستم مونوپای بسیار موثرتر بوده و در محدودهی مدلسازی شده همواره باعث كاه جابجایي شاده اساتهمچنین تأثیر اضاره كردن پي سطحي به سیستم مونوپای بسیار مؤثرتر از تغییر سایر پارامترها در مونوپای ميباشد، بهطوریكه سیساتم مونوپایا باا شمع ۱5 متری جابجایي برابر با ۱٫۲۸ دارد و سیستم هایبریدی با دطر كلاهک ۱۲ متری و ۱5 متر شمع جابجایي برابر ۰٫۳۹ متر دارد.
کلمات کلیدی:
فونداسیون توربین بادی . هایبرید مونوپایل . مدلسازی عددی . سختی دورانی
سومین كنفرانس ملي مهندسي ژئوتکنیک ایران(1397)
بلافاصله پس از پرداخت هزینه لینک دانلود توسط سیستم فعال و در اختیار شما قرار می گیرد و یک کد رهگیری جهت پیگیری احتمالی درخواست، به شما داده می شود. همچنین بعد از چند ثانیه به صفحه مورد نظر جهت دریافت مقاله انتقال داده خواهید شد.
قیمت:99.000 ریال
----------------------------------------------------------------------------------
پک جامع آموزش نرم افزار آبا (ABAQUS)
پک جامع آموزش نرم افزار ژئواستادیو (Geostudio)
پک جامع آموزش نرم افزار پی اف سی دو بعدی (PFC 2D)
دانلود نرم افزار تریدک 5 (5.20.277 Itasca 3DEC)
دانلود نرم افزار فلگ دو بعدی 8 (Itasca FLAC - FLAC Slope 8.0.454 x64)
دانلود نرم افزار پلکسیز سه بعدی 2013 (PLAXIS 3D 2013)
دانلود مقاله تعیین نمودار ظرفیت باربری گروه ریزشمع توسط روش عددی و تحلیلی
دانلود مقاله بررسی اندرکنش خاک با FRP به وسیله آزمایش برش مستقیم
دانلود مقاله بررسی اندرکنش خاک با FRP به وسیله آزمایش برش مستقیم
دانلود مقاله ارزیابی پتانسیل روانگرایی بر اساس نتایج آزمایش نفوذ استاندارد (مطالعه موردی شهرستان کرج
دانلود مقاله بررسی پتانسیل تورم خاک های رسی مناطق مختلف شهرستان کرج
دانلود مقاله بررسی میزان تاثیرپذیری نرخ پیشروی ماشین تونل بری از مقاومت توده سنگ
دانلود مقاله بررسی میزان تاثیرپذیری نرخ پیشروی ماشین تونل بری از مقاومت توده سنگ
افزار ,نرم ,پک ,آموزش ,جامع ,دانلود ,نرم افزار ,آموزش نرم ,پک جامع ,جامع آموزش ,دانلود نرم ,سیستم مونوپای بسیار ,تأثیر ابعاد هندسی ,هایبریدی مونوپایل فوتینگ ,عددی تأثیر ابعاد
درباره این سایت